KÖPVILLKOR

  • 1.   Allmänna villkor
  • 2.   Beställning
  • 3.   Priser
  • 4.   Betalning
  • 5.   Leveranstid
  • 6.   Leveransförsening
  • 7.   Frakten
  • 8.   Garanti
  • 9.   Ångerrätt, öppetköp 14 dagar
  • 10. Reklamation
  • 11. Outlösta paket
  • 12. Säkerhet
  • 13. Reservation
  • 14. Cookies

1. Allmänna villkor

Hi-Fi Experience tillämpar såväl Konsumentköpslagen som Distansavtalslagen. För att genomföra en beställning måste kund vara myndig, 18år, eller ha målsmans medgivande. Med kund avses en fysisk person.

2. Beställning

När vi mottagit din beställning skickar vi dig snarast en bekräftelse per e-post med information om din beställning. Det är bra om du sparar orderbekräftelsen för att ha till hands vid eventuell kontakt med oss.

Alla beställningar anses bindande. Har du gjort en beställning av misstag måste du därför kontakta oss omedelbart.

Skulle en vara inte finnas på lager kontaktar vi dig snarast.

3. Priser

Alla priser som visas på Hi-Fi Experience.se anges inklusive svensk moms, för närvarande 25% och anges i svenska kronor. Hi-Fi Experience reserverar sig för momshöjningar och andra prisförändringar som vi inte kan råda över. Avgift för frakt och ev. postförskottsavgift eller fakturaavgift tillkommer.

Vi reserverar oss för slutförsäljning och tryckfel som prisfel m.m.

Alla ordrar skickas fraktfritt.

4. Betalning

Du har möjlighet att välja mellan följande betalningsalternativ:

Alt 1.Betala och hämta i butiken.
Du hämtar din beställning i vår fysika butik på Palmbladsgatan 4b Uppsala. Inga extra avgifter tillkommer oavsett ordervärde. Vi skickar ett email eller ringer dig när varorna finns klara för hämtning.


Alt 2.Förskottsbetalning via bankgiro.
Du betalar i förskott till vårt bankgiro. Inga extra avgifter tillkommer. Alltid fri frakt. Om en produkt skulle ha utgått ur vårt sortiment betalar vi omedelbart tillbaka pengarna du betalt för den varan.

Alt 3.Klarna Faktura.

Köp nu men betala inom 14 dagar efter du har fått produkten.

Vilkor för Klarna Faktura

Alt 4.Räntefri avbetalning med Klarna Delbetalning.

Vilkor för Klarna Delbetalning

Alt 5.Klarna KONTO Delbetalning. Välj hur du vill betala av ditt köp. 

Vilkor för Klarna konto

Alt 6. Kortbetalning direkt på hemsidan med Swedbank och Handelsbanken  

Alt 7. Räntefritt upp till 24 Månader med Santander Consumer Bank

Handla idag - välj själv hur du vill betala

Hos oss har du möjlighet att handla det du behöver och delbetala  under en längre eller kortare period. 

Vi erbjuder dig delbetalning i samarbete med Santander Consumer Bank och kallar det Mitt Kort Trygga Köp.Det är enkelt att ansöka när du handlar i vår webbshop.

Mitt Kort Trygga Köp

Mitt Kort Trygga Köp är ett MasterCard som ger dig möjlighet att delbetala det du handlar hos oss och i alla anslutna butiker, i upp till två år.

Kortet ger dig dessutom en trygg köpförsäkring för de flesta inköp i Sverige, en försäkring som omfattar både prisskydd, köpskydd och garanti.  

Dela upp dina betalningar

Du ansöker enkelt på webben eller i butik och kan alltid välja att räntefritt delbetala det du handlar i 3–23 månader(första månaden är betalningsfri). Du får ett MasterCard som du kan använda över hela världen och som du givetvis inte betalar någon årsavgift för.

Välj räntefri delbetalningstid, från 3 till 23 månader (första månaden är betalningsfri) 

Trygg köpförsäkring ingår

Ingen årsavgift på kortet

Läs mer, se dina olika delbetalningsmöjligheter, räntor, avgifter samt hitta alla anslutna butiker i Mitt Kort Trygga Köp här:

http://www.santanderconsumer.se/Kort/mitt-kort-trygga-kop/

-----------------------------------------------------------------------------------------

Om köp ej går igenom via Klarna, så kontakta Klarna i första hand.

(tel. 08-12012010) eller oss på Hifi Experience (tel. 018-124010)

så hjälper vi er hur ni kan gå till väga.

5. Leveranstid

För de flesta produkter gäller 2 till 5 vardagar vid lagervara, vissa produkter (beställningsvaror) tar längre tid men då meddelar vi dig om det.
Vi reserverar oss för slutförsäljning samt för lagerhållning hos våra leverantörer samt för eventuella prisfel som kan uppstå.

De flesta försändelser skickas med Dhl/Posten som brev eller postpaket. Vissa försändelser går direkt från våra leverantörer, med deras fraktbolag, Dhl eller Schenker.

6. Leveransförsening

Om leveransförsening av någon anledning uppstår kommer vi att kontakta dig.

Givetvis kommer vi att göra allt vi kan för att leverera din beställning så snabbt som möjligt.

Det kan uppstå situationer som gör det omöjligt för oss att fullfölja en beställning, exempelvis om våra leverantörer inte kan fullfölja sina åtaganden gentemot oss, då medelar vi er.

7. Frakten

Alla ordrar skickas fraktfritt inom Sverige.

Dina varor skickas direkt hem i brevlådan. Större paket levereras av Posten/Shenker/Dhl till ditt närmaste utlämingsställe för postpaket.

8. Garanti

Vi på Hifi Experience har  2 års GARANTI på alla normala lagervaror som ingår i vårt sortiment på HifiExperience.se och som inte är med på listan över undantag nedan.

Det finns en del produkter som har längre Garanti än 2år då står det under respektive produkt.

Garantin gäller ursprungsfel som uppstår vid normalt användande och skötsel enligt tillverkarens manual.

I händelse av fel på varan som innefattas av garantin har HiFi Experience enligt lag rätt att reparera varan för samma fel upp till tre gånger och därefter erbjuda kund ny vara med motsvarande prestanda, prisavdrag eller hävande av köp. Om köparen har haft nytta av varan har säljaren rätt att göra ett avdrag för detta.

Vi vill att alla våra kunder ska bli 100% nöjda med deras köp. Om du får problem med en produkt kontakta oss.

Kvittot på betald vara gäller som garantisedel. Spara därför alltid kvittot under garantitiden!

Detta gäller vid skada av vara eller om varan kommer bort under transporten. Hi-Fi Experience Uppland AB ansvarar för transporten av vara till kund. Vid retur av ångrat köp ansvarar kund för transport till Hi-fi Experience Uppland AB.

OBS!/TIPS! Spara gärna orginalembalaget en tid om det finns möjlighet, utifall det skulle bli ett garantiärende, vissa produkter kan vara känsliga vid transport och bör packas mycket väl.

Den 2 åriga garantin gäller EJ för:

- Nätverk (tillverkarens garanti gäller)

- Tillbehör (tillverkarens garanti gäller)

- Multirum (tillverkarens garanti gäller)

- Lagringsmedia och andra förbrukningsvaror

- Monteringsprodukter, tejp, buntband och dylikt

- Rengöringsprodukter, tex skärmrengöring

- Batterier, färg osv

- Varor som säljs som demo/begagnat.

  (Minst 6Månaders Garanti gäller eller överenskommelse beroende på produkt)

- Hårddiskar och datorminnen

KÖP MED LEVERANSADRESSER UTANFÖR SVERIGE STÅR KUNDEN FÖR FRAKTEN TUR OCH RETUR VID GARANTIÄRENDEN.

9. Ångerrätt, öppetköp 14 dagar:

Enligt Distans- och hemförsäljningslagen har du som kund rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du har tagit emot varan och utan speciell anledning. Detta förutsatt att produkten är i väsentligt oförändrat skick, (nyskick) dvs ej skadad eller förstörd. Varan ska lämnas tillbaka i sin orginalförpackning/emballage. Vid transport med Posten/DHL ska ett transportemballage användas. Du som kund står för totala fraktkostnadena, frakten till dig samt returfrakten vid åberopande av ångerrätt och öppet köp i 14 dagar. Fri frakt gäller endast vid köp av produkten. 

Öppetköp gäller EJ på

  • InEar Hörlurar pågrund av hygieniska skäl
  • Pikuper, Skivspelare
  • Vinylskivor
  • Projektordukar, Projektor, Projektorlampor
  • Vid inbytes affärer
  • Specialbeställningar som inte finns i vårat ordinarie sortiment. (Kabellängder, färger m.m hör gärna av er om ni undrar något så hjälper vi er gärna.
  • Ordrar (Produkter) som inte finns på Hifi Experience butikslager, kontakta oss om ni undrar något så hjälper vi er gärna. 

Återbetalning sker till kort/konto som användes vid köp.

För mer information kontakta oss på email info@hifiexperience.se eller telefon 018-124010.

Kontakta oss gärna innan du skickar tillbaka produkten. Så snart vi har återfått varan så återbetalas dina pengar.

10. Reklamation

Vi garanterar att de varor du beställt är felfria vid leveransen. Skulle du få en defekt eller fellevererad vara ska du kontakta oss så snart som möjligt till info@hifiexperience.se, dock senast inom 14 dagar. Vi tar emot din felanmälan och sänder dig en förbetald returetikett. Skicka tillbaka varan i det skick som den mottogs åtföljd av en skade- eller felanmälan, så får du en felfri respektive rätt vara. Den fellevererade varan skall vara i nyskick och oskadat skick i originalförpackning. Returnera varan tillsammans med fakturan (eller en kopia av denna). Fyll i orsaken till returen på fakturans baksida!

OBS! Innan du returnerar defekt/fellevererad vara måste du kontakta oss för att få reklamationen godkänd och returportot betalt.

11. Outlösta paket

Om Du av någon anledning inte löser ut Ditt paket, får Du betala kostnaderna för frakt och eventuell postförskottsavgift.

Tänk på att liggetiden på Posten har förkortats till 14 dagar! Outlösta paket debiteras en avgift upp till 500:-. Avgiften debiteras i efterskott.

12. Säkerhet

Vi kommer under inga omständigheter att lämna ut några personuppgifter utan medgivande från personen ifråga. Detsamma gäller även för e-postadresser.

13. Reservation

Hi-Fi Experience reserverar sig mot felaktigheter i innehåll och prislista på webbsidan.

14. Cookies

Enligt lagen om elektronisk kommunikation, som trädde i kraft den 25 juli 2003, ska alla som besöker en webbplats meddelas om cookies används. När du besöker denna webbplats sparas cookies på din dator. Dessa cookies är s.k. sessionscookies och används för att hålla reda på din inloggning (om du är inloggad) och din kundkorg när du handlar. Sessionscookies lagras inte under en längre tid på din dator, utan försvinner när du stänger din webbläsare.

Om du inte accepterar användning av cookies kan du ställa in din webbläsare så att den automatiskt nekar cookies eller så att den informerar dig om en webbsida använder cookies. Om du stänger av cookies kommer du inte att kunna handla, eftersom kundkorgen och inloggningen kräver cookies för att fungera. Du kan däremot titta runt i butiken utan att ha cookies aktiverat.